12. juni 2013

ny uke,nye muligheter

Igår var latskapens dag,Søndag! Søndager er slappeav-dag her på modisa :) For så vidt veldig digg det,men man blir så slapp når man ikke gjør noe spesielt. hehe... Jeg fikk heldigvis med et par på vollyball,så det var alright:)
og så ble det filmkveld,og nattan etterpå:)

Idag var jeg selvfølgelig på plass utenfor inngjerdingen til villhundene<3 Det er ikke så spennende å sitte utenfor om dagen for det eneste de gjør er egentlig å sove:) Men allikevel så liker jeg å sitte å her,og følge med. de fasinerer meg veldig.

Men jeg skal prøve å gjøre litt andre ting i ettermiddag,tror jeg. Selv om jeg sikkert kunne sittet her hver dag resten av oppholdet,så er det greit å få oppleve litt andre ting også:)




Jaja,jeg fikk ikke velge ettermiddagsaktiviteten idag da alle måtte hjelpe med å fikse inngjerdingen til de fire hannløvene,så no wilddog-watch :(

Får håpe at jeg kan ta en liten tur imorra:) Ellers idag så har vi fikset vannhull inne hos de ni løvene,og laget sement og greier:) Det var egentlig veldig gøy,og jeg må si at man glemmer fort at man må passe på at løvene ikke kommer for tett innpå. Godt vi hadde Val der som heldigvis minte oss på at vi måtte holde utkikk hele tiden:):) Det er farlig hvor komfortabel man blir her,noe man absolutt ikke kan bli når man har med ville dyr å gjøre.
Man kan være avslappet så lenge man er på vakt,og ikke glemmer at man faktisk har ville dyr vandrende omkring her.. Ingen gjerder her i gården noe som gjør det veldig spennende og gøy,syns jeg:):) Istad f.eks så satt vi og snakket ved bordet så hører vi noe fra busken 10 meter fra oss,og der står det brått to kudu spisende:) Helt fantastisk:):) I love it!

Karoline har hatt bursdag idag,så vi har både hatt kake,og jeg har sunget den norske bursdagsangen alene foran alle:) haha,det var faktisk veldig morsomt:) Karoline ble ihvertfall glad:):)

Nå er det natta, er jo langt på overtid.... klokka er jo snart ti.... Jeeezez:) Zzzzzzzzzz!





Ellers har uke som har vært bestått av mye hang-out utenfor hos villhundene, jeg bare håper jeg får sett valpene før jeg drar.Det hadde gjort alt helt perfekt:)

Jeg har også vært så heldig å vært på Sirga-walk. Et par ganger i løpet av uken så tar Val med seg 2,maks 3 folk på tur sammen med Sirga ( som er den "tamme" løvinnen jeg fortalte om tidligere) Val er veldig streng da hun ikke får lov til å hoppe på eller leke med andre enn han. Grunnen til det er at hun er såpass stor nå + at han vil ikke gjøre det mulig for at en kjip situasjon skal oppstå,noe jeg syns er bra. Men jeg syns fortsatt det var kjempe stas å gå tur,og de henne forsøke å jakte på altfor store antiloper:) hehe.. men hun skal ha for forsøket da:) hehe..




Sirga er meeeget glad for å se Val:)







Denne uken har gått altfor for fort, og jeg kan egentlig ikke tro at idag er det kun 1 uke til jeg skal reise:( Og denne gangen har jeg ikke mulighet til å bli noe lengre heller:( buuuuuuuu:(

Denne Mandagen var også litt trist fordi Karoline dro idag :( Det er allerede rart å ikke ha henne her:( Ha det er aldri alright når man er på prosjekter:(

Imorgen skal jeg bli med på shopping i Ghanzi,det blir spennede:) Og gleder jeg meg VELDIG til å kjøpe meg hamburger:) wiiiiiii<3

Nå skal jeg legge meg i soveposen med to tepper over meg for er nettene her veldig kalde:/ brrrrr! Men man overlever;)

Btw vi har hatt besøk av en honeybagder hver natt i campen.(omtrent det samme som grevling) so no toalettbesøk på nattan for meg:) hehe!

Natta peeps:) Nå skal jeg nyte mine seks siste dager her:)




oooo,btw,vi sov ute i bushen fra lørdag til søndag:) Det var kjeeeempe awesome:) Skal fortelle mer om det i løpet av uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar