1. juni 2013

min første dag i botswana

26.mai 2013

Da var det tilbake på flyplassen,og klar for neste stopp,nemlig Botswana:)
Reisen tok bare halvannen time så det gikk veldig greit:) Veldig morsomt å lande i Maun fordi her var alt skikkelig oldschool. alt ble gjort manuelt,for å sjekke om vi hadde noe farlig,så måtte vi åpne kofferten/sekken for sikkerhetssjekk. Hehe, old schooool:)

Jeg ble hentet på flyplassen av en hyggelig kar ved navn Alex som kjørte meg videre til okavango Riverlogde som jeg skulle bo på den første natten:) Jeg syns det var veldig hyggelig på logden,og de som jobbet der var veldig hyggelige og hjelpsomme:) Jeg satt meg ned med en kald øl,og begynte å skrive litt da en kar kommer bort,og spør om jeg var Susanne. Det var Mikkel,kontaktpersonen vår i Modisa ( han er også en av to som startet modisa) Så jeg satt og snakket med han en god stund da jeg igjen hører: Hei Susie,hvordan går det? og så var plutselig Alex (alexandra fra Norge som blant annet har jobbet på Harnas) der også. Kjempe hyggelig, så jeg ble sittende å drikke øl og skravle med de resten av kvelden:) Trivelig kveld:)

Jeg skal legge ut litt bilder av Okavango senere for jeg har ikke bildene her nå.

Dagen etter dro vi avgårde i åtte-tiden til modisa. Tok ca seks timer,men gikk for så vidt veldig greit for jeg kjørte opp sammen med Mikkel så da hadde vi nok av tid til å diskutere både prosjektet og fikk spørr en del spr.mål:)

Vi kom til campen i to-tiden, og fikk hilst på alle :) kjempe hyggelig,og ekstra morro var det at Karoline som jeg ble kjent med på Harnas var her også:) Så det var veldig hyggelig å se henne igjen:)

Jeg ble med på ettermiddagsaktiviten som var å kjøre gjennom løveinnhegningen med 6 voksne hannløver,og plukke opp benrester fra feedingen. Det var veldig spennende å kjøre gjennom,og komme så tett innpå disse store,vakre løvene:) De er nemlig ikke tamme what so ever.
De var nokså så avslappa å og rolige når vi kjørte gjennom,så det var ikke noe stress,men vi måtte ha 1 som hele tiden holdt utkikk just in case:)

Etter vi var der,gikk vi inn til de fire unge hannløvene,som hele tiden stikker av så de måtte være i et mindre enclouser med tak slik at de ikke kunne hoppe over igjen. Det er ikke en langvarig løsning,men de er nødt til å fikse gjerdet deres i den større inngjerdingen slik at de ikke klarer å stikke av. Men uansett disse var IKKE happy over å se oss,og jeg er rimlig sikker på at han de kommet ut mens vi ryddet det rent for ben og skit,så hadde de hoppa på oss. Men det gikk kjempe bra,og alle var happy:):):)

så var det tilbake for middag,og hygge med gjengen her:)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar